Waterdraak en kampvuur - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu Waterdraak en kampvuur - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu

Waterdraak en kampvuur

Blijf op de hoogte en volg 4

05 Augustus 2014 | Frankrijk, Argenton-sur-Creuse

Vrijdag
Dit zal wel t laatste verslag van de vakantie worden, want we gaan woensdag alweer naar huis.
Eerst nog wat leuke dingen doen.

Vandaag zou een bewolkte dag zijn, iedereen op de camping heeft t erover dat ze willen wegrijden van de buien. Men verwacht nogal veel regen de komende tijd. Net nu is er natuurlijk geen WiFi, en kunnen wij niks nakijken. Jammer. Sms verzonden naar ons pap, misschien kan hij het nakijken voor ons?

Peter had een goed idee, met de auto beetje rondrijden door de bergen en misschien kunnen we nog een leuk dorpje bekijken. Mooi hoor. De bergen hebben voor iedereen wel iets om naar te kijken. We waren al een flink eindje onderweg, totdat ik pas doorhad dat het niet zomaar een rondje was. "Joepie, een kabelbaan!" Op de achterbank.. Nee hė? Weer een spannende dag voor mij?? (Hoogtevrees en een kabelbaan is geen goede combi)
De kleintjes verheugden zich al helemaal, stralende gezichtjes van oor tot oor. Nikkie pakte spontaan mijn hand " je hoeft niet bang te zijn hoor mama, ik hou je hand wel vast". Pas als je je eigen woorden terugkrijgt, snap je wat voor een onzin je soms uitkraamt. Alsof dat ook maar iets uitmaakt, lief hoor, maar inderdaad; daar heb ik niks aan, wordt er niet bepaald geruster op. De gedachte daarentegen is wel heel lief.
Ik zat met mijn gezicht naar de berg toe. Het was gelukkig een dichte cabine, met een klein open raampje, dus frisse lucht. We konden er met z'n viertjes in, dus een privé hokje. Dat was wel fijn. Niet zoals in dat bootje, dat de gids zei 'denk aan uw hoofd links' en dat alle gasten als een dolle naar rechts buigen, waardoor het bootje zowat omviel (dom volk!)
Dit was dan veel beter. Iedereen bleef lekker rustig en zij zaten te genieten van het prachtige uitzicht. Eenmaal boven op de berg was het erg fijn. Prachtige zon, strak blauwe hemel, mooi uitzicht. Er was ook een fijn restaurantje. Na de zeer uitgebreide lunch konden we met t kabelbaantje weer naar beneden. Net op tijd, want eenmaal beneden zagen we een gigantische onweerswolk verschijnen en niet te geloven, maar bij de auto zagen we dat de kabelbaan stil stond. Preventie vanwege t onweer. Tjee, je zal nog boven zitten zeg. Moet je ineens naar beneden lopen. Dat is geen probleem met wandelschoenen etc, maar die hadden we niet aan.
Hadden we mazzel

Zondag
Spulletje ingepakt en naar een andere camping, beetje terug naar t noorden, zodat we nog een paar daagjes ergens anders staan en t laatste stuk te doen is in een rijdag. In de auto gebeld met de camping, tafeltje in t restaurantje gereserveerd :-)

Maandag
Gek dat een andere omgeving zoveel kan schelen. Hier staan veel meer gezinnen, die vorige hadden toch meer gepensioneerden de overtoon. Lars staat te stuiteren op de trampoline, Nikkie is aan t tennissen met een buurjongetje. Alweer stralende zon en blauwe hemel, misschien toch een goed idee geweest om te verkassen.

Dinsdag
Lekker ontspannen op de camping. Beetje de vakantie afsluiten. Er is hier een meertje, dus de kindjes hadden al vrij snel ontdekt dat er een klein riviertje op leegloopt. Niet zo moeilijk te ontdekken, want de campingbeheerders hadden er een prachtig kunstwerkje omheen gemaakt. De draak spuugde water. Erg mooi hoor.
In principe was vandaag onze afsluiting van een fijne vakantie. Dagje op en rond t water. S avonds pizza en een zeer uitgebreide saladebar met bijbehorend kampvuur.
Dat wordt lekker slapen en hopen op mooie dromen voor ons allemaal!!

Veel liefs en we zien elkaar snel :-)