UPS and Downs - Reisverslag uit Foix, Frankrijk van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu UPS and Downs - Reisverslag uit Foix, Frankrijk van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu

UPS and Downs

Blijf op de hoogte en volg 4

29 Juli 2014 | Frankrijk, Foix

Woensdag
Een rare dag voor ons. Een rare, trieste dag. Vlak voor ons vertrek is het vliegtuig boven de Oekraïne neergeschoten, maar daarna hebben wij bijna geen contact meer gehad met het nieuws. Geen krant, geen tv nieuws, geen WiFi, dus ook geen nu.nl of zoiets. We zagen wel een foto van Willem-Alexander en Maxima en dat het vandaag een nationale rouwdag was, maar aangezien het voornamelijk Fransen zijn op deze camping, krijgen wij er niet veel van mee. Het voelt wel moeilijk. Zoveel volledig onschuldige mensen, die waarschijnlijk al heel lang uitkeken naar hun prachtige vakantie. Net zoals wij allemaal altijd zo uitkijken naar de vakantie... Mijn hart breekt als je denkt aan zoveel ellende en verdriet vanwege een stommiteit nota bene! Ik geef t eerlijk toe; ik had me al niet verdiept in de reden van al dat geweld, maar als t werkelijk om aansluiten cq onafhankelijkheid gaat -de keuze van het volk- wees dan écht dapper en hou een eerlijk referendum. Laat t volk dan spreken ipv bloedverlies, of zoals nu, nog veel erger. Bij dit soort situaties denk ik nog steeds dat het helemaal niet gaat om het onderwerp, t zijn gewoon idioten/individuen die oorlog willen voeren, ongeacht voor wie of waarom. Die willen gewoon gaan vechten en schieten, maar denken niet na over consequenties of gevolg, dat stukje brein zijn ze kwijt of hebben ze nooit gehad. Je zou bijna een niemandslandje willen creëren. Als jij wil vechten, dan ga maar naar Zone War, waar geen mensen wonen en niks te verdienen valt, behalve dan landje pik, t zakmes spelletje van vroeger, en laat alle andere 'gewone' mensen gewoon hun eigen ding doen.
Mijn vader had vroeger al een uitspraak "als je alles van tevoren wist, dan zou t leven veel gemakkelijker zijn". Dit is oprecht weer zo'n moment dat je vurig wenst dat je t van tevoren had geweten. Had maar een andere route genomen...

..
..

Peter met kids naar zwembad gegaan, ik lesje xco gedaan, mét mijn Large gewicht! Joepie; we zijn nu een jaar verder en vandaag eindelijk weer zoals t was. De kampeer plek tegenover onze tent was niet in gebruik, dus ik had een redelijk vlakke plek in de schaduw. En lekker dichtbij allemaal. Dat is wel handig hoor; meteen na t sporten kleffe kleren uit, handwasje bij t sanitair, zelf even douchen, terug bij tent natte kleren ophangen en fiets pakken naar t zwembad toe. Snel, save,simpel, daar houd ik wel van. Eenmaal terug bij t gezin, lag Peter pal in de zon een boekje te lezen. Kindjes helemaal gelukkig met hun gele glijbaan in t zwembad, waar water doorheen stroomt en je 360grdn draait, dus iedereen was blij.
'S avonds namen de kids weer mosselen met frietjes, wij gingen voor t visplateau. Wauw. Voor n visliefhebber een super keuze. Rasor clams (hoe heten die in t Nederlands?), mosselen (natuurlijk), gebakken zalm op de huid, Whelks (uhm; hoe heten die dan in t Nederlands??), crevettes (grote), echte pijlinktvisjes (makkelijk te herkennen aan de tentakeltjes) een aardappeltaartje, en groene salade ernaast. Jammie!

Vrijdag
Stadje bekijken. Echt zo'n surfersparadijsje. Blijft raar. Ineens weer overal dreadlocks en vale kleding van t vele wassen en de felle zon. Althans, dat moeten wij toeristen denken, want als je beter kijkt, zie je dat die kledingkeuze perfect is uitgekozen. Niks aan toeval overgelaten hoor.
De ingevlochten draadjes in de à-symmetrische kapsels kleuren perfect bij de enkelbandjes en de vele armbandjes (want 1 is geen gezicht kennelijk) passen weer net iets te goed bij de versleten slippers. De gebleekte tanden stralen je tegemoet en alle broeken vallen net niet af, zodat je
de afgetrainde sixpacks goed kunt zien. Moet ook, want daar zitten natuurlijk nogal wat uurtjes werk in en dan bedoel ik niet de extreem mooi egale bruine kleur van de huid.
Ik hoor de dames denken; wáár is dat dorpje en wat is de snelste route ernaartoe?? Alert blijven dames; ik schreef nergens dat t knappe mensen zijn hè! Genade, wat een lelijke koppen staan erop zeg! Puur gevalletje 'jammer'...
Peter riep tegen Lars; "kijk, een piraat!" En t was waar! Grote haakneus, broodmager, en serieus een zwarte driehoekshoed met doodskop op zijn hoofd, zoals ze die volgens de filmindustrie droegen in 16e / 17e eeuw. Hij had zelfs één grote gouden ringoorbel (om zijn terugvaart op een ander schip af te kopen mocht hij schipbreukeling worden, want hij reed in een auto, dus dat is een zeer plausibele situatie voor hem!), en diverse gouden armbandjes om t ensemble af te maken.
Overigens passen de dames ook prima in een Harry Potter film, als sinistere onderkruipsels. Zwart is hier voor hun de meest gedragen kleur, net als de dikke kohlpotloodlijntjes rondom t hele oog. Vaal donkergrijs bedoel ik ;-) wat dat betreft passen ze wel bij elkaar, ha, ha!
Desalniettemin veel om naar te kijken, want dat hebben we thuis niet, en daar ga je toch voor op vakantie hè!

Op de terugweg gestopt bij een oesterkweker. Kei leuk. Ter plekke 6 rauwe oesters besteld. Peter at er één, ik de rest. 12 kleinere meegenomen voor op de bbq. Lekker! Gewoon in de schelp erop, serveren met een klontje boter en foie gras erop. Laten we dat nou net in huis hebben zeg! Zelfs de kinderen aten ze nu wel! Zij ieder 2, Peter 4 een paar gingen niet open en de rest weer bij mij. Later bedacht ik me dat de kweker er dus meer dan een dozijn moet hebben meegegeven, dat was erg aardig van hem, immers;hij had me t recept al gegeven.

Zaterdag
Morgen gaan we hier weg, dus hadden we bedacht dat wij vandaag alles zoveel mogelijk gaan inpakken. T middageten was dus simpel en daarna weer naar t zwembad. Kids blij.
Ik niet, want ik had bedacht dat ik mijn combat ging doen op mijn nog steeds vrije kampeerplek. Maar helaas kon ik de choreo niet goed genoeg en had een lokaal diertje t plekje ook ontdekt en t tot zijn of haar persoonlijk toilet bestempeld. Jasses! Overal lagen zwarte keutels (nee, geen konijn, groter model) en met die zon erop stonk t er gigantisch. Bovendien was mijn conditie ondermaats, dus kon ik lang niet zo goed vooruit als ik zou willen. Balen. Zo blij als ik was met mijn xco resultaat, zo teleurgesteld was ik nu met mijn combat prestaties. Ups and Downs. Blijft je achtervolgen.

T zwembad was veel beter. Glijbaan stond aan, dus kids makkelijk te vinden. Peter weer ligbedje pal in de zon ("ik ben helemaal geen zon-aanbidder, dat valt best mee"), ook makkelijk te vinden. Saampjes even op t terrasje wat drinken, ik onder de parasol, hij net niet.
'S avonds uit eten om de afwas (en t opruimen ervan!) te besparen. Vlees gerecht besteld, als afwisseling, ha, ha.


Zondag
Reisdag, TomTom had een rare route, maar we zijn er toch gekomen. Heerlijke plek, veel mooier als de vorige camping. Uitzicht over een vallei. Plaatsen op gemaaid gras ipv dennennaalden. Wat een verschil die kleine dingen kunnen maken. Het is nu half tien s avonds en iemand is rustig op een gitaar aan t spelen. Heel wat beter dan de vele schuifdeuren van de Vito's en de open en dicht rammende achterkleppen van omgebouwde busjes! OK, geen waterglijbaan, maar wel een zwembadje, schommels en een trampoline. De houtgestookte sauna is zelfs aan. Ff kijken of de WiFi hier wel betrouwbaar blijkt te zijn en werkt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Foix

Frankrijk 2014

Nieuw begin

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2014

Waterdraak en kampvuur

31 Juli 2014

Viva La France

29 Juli 2014

UPS and Downs

23 Juli 2014

eerste indrukken

17 Juli 2014

Frankrijk '14
4

Ons eerste dagboek was van Thailand en daar hebben wij een wensje bij de tempel gedaan: Nu zijn we met z'n viertjes! Dankjewel Thailand voor het luisteren, wij zijn eeuwig dankbaar.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 7860

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Frankrijk 2017

28 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

Frankrijk 2016

23 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Oostenrijk & Kroatie

23 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Frankrijk 2014

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Italie 2013

01 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Frankrijk 2012

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: