Padi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu Padi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu

Padi

Door: P & M

Blijf op de hoogte en volg 4

17 Maart 2005 | Thailand, Bangkok

Tjoep; we zijn weer verhuisd.
Na een geweldige jungle en de veel te uitgebreide kookcursus. Het was de bedoeling dat wij alle gerechten zouden opeten, handig als we dat van tevoren hadden geweten! Na een normaal goed ontbijt hebben wij (echt waar) 6 maaltijden klaargemaakt en zelf opgegeten! (Niet helemaal; dat kon mijn maag echt niet meer) Sommige gerechten waren ook echt super pittig; lekker voor Der Peter, maar Die Marille vindt dat niet zo.Super goed; ik kan nu mijn eigen loempia's maken!!! Goed, goed.
Enfin, de jurk (ontworpen door Peter) is magistraal geworden en paste zelfs prefect (na 7 maaltijden een enorme prestatie van de naaister)

Met het vliegtuig weer terug naar Bankok (Marielle ondertussen 13 kilo en Peter al 15) en een veel te lange busreis naar Trat. Goed hotel, jammer van de fanatieke airco (werden er wakker van de kou; had maar twee standen aan of uit). De volgende dag met een bootje naar dit eilandje. Bounty-strandje is ons uitzicht -> helemaal geweldig. Vanuit onze hut trapje af, 3 meter lopen onder de palmbomen naar het strand en vandaar kun je zwemmen in de zee. Nog maar 1 keertje gedaan, want we zijn begonnen met een PADI-training. Gaat best goed de eerste dag was enkel theorie (erg moeilijk voor ons, want de avond ervoor hebben we enkele Locals leren kennen en die namen ons mee naar hun eigen bar. Aangezien zij beduidend betere drinkers zijn dan wij samen, was de theorie niet zo eenvoudig. De kater loog er niet om. ) Vandaag mochten we oefenen in het zwembad en was onze lerares erg tevreden over onze prestaties tijdens de nood-procedures. (We namen haar preek gisteren ook best wel serieus ;) )
Enfin; morgen gaan we voor het eerst duiken in de zee (12 meter) en gaan wij dus op zoek naar Nemo. Moet kunnen; hier komen tropische vissen voor. Overmorgen "examen" op 18 meter en dan hopelijk met diploma door naar de volgende ervaring!
==============================
H Inge; wat super dat alles zo goed gaat, heb ik wel vaak al aan gedacht (zeker na dat mailtje van Erwin). Kei fijn!

Nou J&D, jullie zouden je hier ook prima redden hoor -> jullie kunnen zowieso al beter tegen temperatuur-schommelingen, dus hebben al een flinke voorsprong.

En inderdaad; de temperatuur begint aardig te wennen, dus wij mogen niet klagen. (Alleen als je van plek wilt veranderen en je een taxi in moet zonder airco of grote ramen, dan gaat het nog wel eens mis met mijn maag. Peter heeft gelukkig nog steeds nergens problemen mee, dus...)

Wildlife 2;
Er lopen hier ook hele lieve Gekko's door je kamer enzo heen; die eten allemaal de muggen op en zijn daarmee mijn favoriete diertje van dit land geworden. De apen komen dus op een tweede plaats; vandaag weer bij het huisje een nieuwe apensoort gezien, met een lange staart. Best grappige beestjes. Hopelijk morgen dus wat vissen en misschien een zee-komkommer. Wel al een paar modderkruipers gezien. We zaten in een visserdorpje op palen te lunchen en tijdens eb kropen die uit het water. Wij zaten boven de diertjes en de modder en konden het dus prima bekijken. (En lekker veilig; soms wel handig.) Overigens prachtige vogels hier; hele mooie kleuren en leuke veertjes. De hanen zijn de enige minpunten; die maken razend veel herrie, samen met de krekels. (Als je die laatste moet geloven zijn het complete olifanten!)

• 18 Maart 2005 - 10:12

Ma, Anneke En Cor:

De groetjes uit Bemmel, het klinkt allemaal super, succes met jullie PADI-examen!

Groetjes,
    Ma, Anneke en Cor

• 18 Maart 2005 - 17:28

Ma & Pa:

Volgens ons lijkt dit wel een soort ZWITSERLEVEN gevoel.
    Nog heel veel verder plezier.
    Hier gaat alles goed.
    Groetjes xxxxx

• 21 Maart 2005 - 11:37

J&D:

Wow...ik begin alweer te dromen (zie je het wolkje verschijnen?): zon, zee, strand, warm, strandbedje, cocktail, voetjes in het water etc etc. HEEEEEEERRLIJK!! Wat flauw dat jullie niet willen ruilen :-)

Liefs,
    J&D

• 22 Maart 2005 - 10:25

Linda:

Hee hallo!
    wat gaat die tijd toch weer snel! En zeker als ik lees wat jullie alweer allemaal gedaan hebben! Leuk hoor, al wil ik nog veel liever de live-versie horen.
    Ik zou zeggen; nog veel plezier even en tot snel maar weer.
    Helaas gaan jullie wel mijn feestje missen! Jammer! Maar ik ben wel braaf geweest apenkooien...goed he!
    Groetjes!