Trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu Trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu

Trekking

Door: P & M

Blijf op de hoogte en volg 4

13 Maart 2005 | Thailand, Chiang Mai

We hebben het vliegtuig genomen naar het Noorden en zitten nu weer terug in de stad. Flink moe; we zijn op een reis geweest van 3 dagen en 2 nachten in de bushbush. Letterlijk!
Eerste dag was enorm vermoeiend; we moesten lopen in de jungle voor ruim 4 uur stijl omhoog en stijl omlaag (vooral ik was natuurlijk helemaal uitgeteld, Peter duidelijk niet ; heeft zijn sport toch nu al profijt). Godzijdank ben ik een hele lieve vrouw en mag hij alle bagage tillen. :-)
Trouwens; we zijn vertrokken met 9,5 kilo (ik) en 11,5 kilo (peter) bepakking in Amsterdam. Om hier te komen hebben we het vliegtuig genomen en zat ik op 11,5 kilo en peter al op 13,5 -> goedkoop!!

Eerste overnachting in de jungle hadden ze nog verlichting op zonne=energie, dus vrij modern, maar helaas moesten wij gewoon net als de bewoners op een planke vloer slapen. Teak dus. Lekker niet zacht. 's Ochtends vroeg opstaan, weer flink lopen en JAWEL; een olifantentocht!! Helemaal goed.
2e overnachting met kaarslicht, boven de kippen en wassen in de rivier. Echt jungle gevoel. Weer kei leuk; op een vlot van bamboe via de rivier omlaag. De jongens gingen natuurlijk weer spelen (sprongen van een vlot op andere, gooien elkaar en ons in het water) dus allemaal dolle pret. Gelukkig niet verbrand en erg blij met de anti-diaree pilletjes.

Ten slotte nog een super jurk laten aanmeten (ontwerp van peter), dus die wordt nu gemaakt; hopelijk morgen klaar.

O ja; gisteren een echte Thaise dansvoorstelling gezien (helemaal goed!) en daarna nog een rasechte Thais boks wedstrijd gezien; Erwin, wij zijn watjes...
Dat gaat erop joh! niet te geloven, een mooie film van die Belg kan hier niet aan tippen. De finale kwam van een jongen die op het bovenbeen van zijn tegenstander liep (!echt he) en met zijn rechterbeen een Round House-kick tegen de kin gaf. Knock out.

Cool man!!

---------------
Nee, helaas geen geldboomzaadjes. Wel gezocht hoor!!! ;))
Toch nog tig keer opnieuw de tassen gepakt, maar hier is alles te koop.
Pap en mam; het is al 36 graden geworden, echt iets voor jullie, en de luchtvochtigheid is nog hoger. (Er hangt gewoon de hele tijd een lekker warme kleffige mist in de stad.) Een aanrader!!!

XXXXXX

O ja; WILDLIFE:
We hebben al een muis in de slaapkamer gehad, en uiteraard muggen. De kakkerlakken liepen over straat en een grote in onze douche. De honden lopen bij bosjes wild over straat, samen met een verdwaalde kat. Uiteraard heeft ieder gezin een eigen varken en kippen met hanen (en die kraaien allemaal op een ander tijdstip, beginnend vanaf 6:00u 's ochtends tot 6:00 s avonds; kun je kiezen, altijd handig).
Nog een giftige slang opgeraapt met een stokje (hij leefde nog, dus altijd prettiger dan met de hand), en peter wilde eigenlijk de insecten op de markt gaan opeten. Daar kreeg ik een nachtmerrie van, dus toch maar weten over te halen om dat niet te doen. En ja; ze waren al klaargemaakt, en keurig in een zakje gedaan. (Soort van chips, zeg maar.)

Juist, moet ophouden; we zitten in een Thaise kookcursus. Immers; ik wil nu toch wel graag weten wat ik eet. :-)

• 13 Maart 2005 - 08:41

Ma En Pa:

Nou Nou het is vergelijkbaar met een safaritocht. Alles zeer spannend. Hopelijk weer wat uitgeslapen en nu op naar de volgende trip.
    Foto's zijn leuk.
    Temperatuur is voor ons veeeeeel te hoog, poeh poeh.
    verder hier is alles o.k.
    Heel veel plezier verder.

xxx

• 14 Maart 2005 - 07:48

J&D:

Nou, wat mij betreft mag het 'wildlife'achterwege blijven, brrr. En ja: het lopen in de jungle lijkt me wel even iets anders dan het lopen in Zwitserland... vochtigheidsgraad, warmte ed; het hakt er lekker in. Wat een die-hards zijn jullie toch!! Heelv eel plezier nog en grtjs uit het natte hollandse platteland. J&D

• 14 Maart 2005 - 17:31

Henk En Karen:

Ha Marielle en peter Super site echt heel leuk.Mooie foto's. Ben een beetje jaloers als ik die mooie natuur zie verlang ik er weer naar terug en aan de temperatuur wen je ook snel vinden jullie van niet? Geniet ervan want voor je het weet zit je weer in het jachtige nederland Xje henk en Karen

• 15 Maart 2005 - 17:10

Inge:

ik zie dat jullie het erg naar de zin hebben!! gaaf al die foto's en verhaaltjes. Nog heel veel plezier en by the way: de dansles gaar goed hoor!!

• 16 Maart 2005 - 08:17

Frederique Vd Laar:

He die Peter en Marielle,

Wat een ontzettende leuke en gave verhalen, vooral die kakkerlakker doen het hem (iejj)... Tja Peter, gewoon je toneelkop opzetten enn dan kun je rustig verder hahaha... Veel plezier nog en ik hou de site in de gate!1

Grz Fréderique

• 16 Maart 2005 - 18:07

Natalie:

"Wat ontzettend gaaf" was het eerste dat door me heen ging toen ik de foto's zag die bij jullie verhalen staan. Ongeloofelijk wat jullie daar meemaken en zien! Geniet er lekker van! Super gaaf! liefs natalie

• 16 Maart 2005 - 20:21

Jeroenboy:

Hoi Hoi Peter en Marielle,
    hier is gelukkig ook het mooi weer begonnen en zie op de foto's en lees in jullie berichtjes dat jullie het daar prima hebben en hoop dan ook dat jullie het nog erg leuk krijgen enof zullen houden !

weet niet hoe jullie reis progamma loopt maar als jullie in de buurt van Sukhothai komen moeten jullie daar zeker ook ff gaan kijken erg mooi daar (net als daar eigenlijk overal)maar kun je ook erg veel leuke dingen doen !

XXX en nog veel reis plezier Jeroen van Rooy