Het begin -> joepie - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu Het begin -> joepie - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu

Het begin -> joepie

Door: P & M

Blijf op de hoogte en volg 4

06 Maart 2005 | Thailand, Kanchanaburi

YES, we zijn er!
Dat was weer niet gemakkelijk; een flinke lange reis; bijna 14 uur richting Hong Kong en daarna nog eens anderhalf uur naar Bangkok. (Slechts 10 minuten vertraging, dus niets te klagen!)
Jullie zitten lekker in de sneeuw te verkleumen, net te weinig voor een sneeuwpop of ballengevecht, te veel voor een luchtig blousje. Hier is het ruim (!) 25 graden Celsius en iedereen loopt in een korte broek. Op wij tweetjes na dan, want onze eerste tocht begon vrij frisjes (vanochten om 6:00u opgestaan, toen was het nog koud.)
Kei leuk hier; eerste dag in bangkok was gewoon chaos, maar nu zitten we al een stuk naar het wes. Vanochtend vanuit onze overnachting naar de Floating Market geweest; kijk maar eens op de site van thailand.com

Super touristisch natuurlijk, maar we zijn met een lokale gids meegeweest (de broer van onze dame die in de bus de tickets verkocht, echt via via dus). Hij woonde er vlakbij, dus wij konden al ruim voor de bussen er kwamen (7:00u) terecht (de bussen kwamen rond 9:00u). Na een leuk tochtje in zijn Longtail langs alle huisjes kwamen we bij een tempel; morgen geven ze daar een enorm feest van drie dagen, dus waren ze al flink met de voorbereidingen bezig. Kosten noch moeite; een enorme geluidsinstallatie (past niet tegen onze muur in de woonkamer; muur is te klein) en allemaal bladgoud voor op de boeddha. Wij deden ook spontaan een kleine donatie (geld in een bananenboom prikken, wordt tzt verbrand) en kregen als bedankje voer voor de vissen (!!!). Dat moet je dan in de rivier gooien en brengt weer geluk. Nou, ik ben van vroeger veel gewend in onze vijver (je kent hem wel; die groene algenbak van thuis), maar dit sloeg nergens op; precies waar je de korrels gooiden, sprongen die beesten omhoog. Allemaal voorntjes, dus glimmen -> kei leuk. En drie super Koi-karpers, zo groot als mijn onderbeen! Die beesten moeten ze goed / correct behandelen, hebben dus geen vijanden, (behalve andere vissen) en fokken nog harder als konijnen!!!!

Jammer; geen foto's, want onze computer is helemaal ingebouwd (geen usb-aansluiting). Hopelijk volgende keer. Jullie kunnen wel kijken waar we ongeveer zitten op de kaart. Het onderste voetje van het mannetje zijn wij.

Groeten en kusjes van ons aan iedereen,
Liefs, Peter en Marielle

• 06 Maart 2005 - 15:09

Yvette:

Hé Peter en Mariëlle,
    Valt inderdaad mee 10 min vertraging.
    Heeeeeerlijk 25 graden, ik zou willen dat het hier zo was, al vinden de hondjes die sneeuw wel lekker.
    Mijn broer heeft trouwens nog gesleed.
    Volgens mij is 't daar prachtig,een apart volk met aparte gewoontes, zoals
    geld in een bananenboom prikken, das weer eens wat anders.
    Een raar bijgeloof ook, jullie doneren geld en krijgen hier vissenvoer voor en als je dit voert brengt het jullie weer geluk, apart!
    Op deze manier verdienen die mensen hun geld.
    Ze zouden natuurlijk ook gewoon vissenvoer kunnen verkopen, maar dat trekt niet de aandacht en het verhaal er omheen wel, best slim.
    Ok, ik ga afsluiten.
    Hopelijk zijn er volgende keer wel foto's.
    Ik hoor van jullie, groetjes yvette.

• 07 Maart 2005 - 14:39

Rob:

Grappig!!

Nou sneeuw zat hoor!

Veel plezier nog!

Grts

• 07 Maart 2005 - 20:35

Ma En Pa:

Hoera, de computer is weer gemaakt, vanaf 7 maart 21.30 uur.
    Dus wij kunnen vanaf nu jullie volgen.
    Fijn dat alles goed gaat.
    Heel veel plezier.

Groetjes, xxx

• 09 Maart 2005 - 06:47

J&D:

Tja,zie je nou wel? De spanning vooraf over eventuele vertraging(en) was geheel overbodig. Wat zullen jullie moe geweest zijn toen jullie aan kwamen! En hebben jullie jezelf kunnen bedwingen om niet voor de 1000ste keer de tas in en uit te pakken? En als je dan toch wat mist dan kun je het nu mooi halen in het Thaise; ook leuk toch? Het is inderdaad grappig om te lezen wat jullie nu al hebben gezien en mn natuurlijk de 'geldboom'. verkopen ze daar ook stekjes of zaadjes van? Wil ik ook wel in mijn achtertuin:-) Nou, het is goed om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben en we kijken weer uit naar de volgende avonturen!

Liefs,
    J&D

• 09 Maart 2005 - 06:47

J&D:

Liefs,
    J&D

• 11 Maart 2005 - 17:14

Erwin:

Zo te lezen hebben jullie het dus wel naar je zin !?
    En alles ook nog steeds steeds goed verlopen,kan nie beter!!

marielle je audities zijn geweest hoor...........WAT EEN MEIDEN ZEG!! maar t is allemaal goed gekomen hoor.

Als jullie terug zijn begint de training he Peter ;)_

Heel veel plezier nog en geniet ervan,en als jullie nog een mooie een beetje in te pakken boudah tegen komen.................................X XE