Laatste week alweer (snif) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu Laatste week alweer (snif) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van 4 Vinkjes - WaarBenJij.nu

Laatste week alweer (snif)

Door: P & M

Blijf op de hoogte en volg 4

23 Maart 2005 | Thailand, Bangkok

Ja jongens, het is het waar; dit is de laatste week van ons avontuur. (jammer.)

Eerst leuk nieuws; wij zijn geslaagd voor PADI!! Helemaal geweldig, het was inderdaad J&D een rasecht paradijsje waar wij zaten, palmboompjes, blauw water enz. Kei leuk. Onder water heel veel verschillende visjes gezien en mooie koralen. Vooral de tweede en de derde duiken waren heel erg mooi; allebei goed zicht. De eerste dag in het water (2e duik) heel veel verschillende visjes gezien, zelfs het broertje van Nemo (oranje met een dun streepje). Wel het bleuwe visje uit de film gezien (de vergeet-achtige) en ik denk dat ik een paar keer een maanvisje heb gezien (die wij vroeger thuis in het aquarium hadden, pap; alleen deze hadden ook nog een gele streep en waarschijnlijk een stuk groter, ongeveer zoiets als een hand met gespreide vingers)
De tweede dag in zee (3e duik) hadden we hele mooie koralen, waar je zoals in de film, helemaal doorheen kon vinnen. Ook iets meer zee-egels, dus uitkijken waar je langsaf kwam. Ik vond een platte zachte koraal heel erg grappig; het was net een hele grote serveerschaal en daarboven zaten allemaal hele kleine mooie visjes (ongeveer de grootte van je duimnagel), met blauwe en gele kleuren. Toen ik iets te dicht in de buurt kwam, doken ze allemaal in de koraal en na 4 seconden kwamen ze er alweer uit. Ik was nog niet weg (vinnen gaat traag), dus hup; allemaal weer terug erin! Kei geinig.

Bangkok is een aanrader; gisteren zijn we om 6:15u opgestaan en met de taxi naar het Lumpini Park gegaan... als enige toerist dus! Helemaal goed; honderden (ik overdrijf niet) Thaise en Chinese mensen waren daar aan het oefenen voor hun Thai Chi of Yoga of Zwaardvechten of zo. Heel leuk; iedere groep had een eigen kleur t-shirt aan, de rode groep waren duidelijk al wat ouder en niet zo bekend met de figuren, de paarse (die ik zag dus) waren al aardig bedreven en hadden een gemixte leeftijd. Ook spannend; het leek allemaal heel liefelijk gesitueerd rond een mooi (groen, algen) meertje en de bomen gaven de benodigde schaduwplekken. Om 8:00u stipt klonk er een hele grote Chinese klok, en stopte iedereen. (!) Ineens kwamen de ontbijtjes tevoorschijn, zocht het gezelschap "hun" tafeltje in het park op en gingen ze napraten. Wij tweetjes liepen argeloos over een bruggetje en zagen een enorme varaan het riool in sluipen (Wildlife 3), ongeveer net zo groot als Peter lang is. (Toen de varaan weg was, ging hij eventjes langs het riool staan en kon ik de grootte inschatten.) Geen zwemvijver dus....

Wel een absolute aanrader; het was heel mooi om zoveel mensen te zien met allemaal een serene rust over zich heen. Ongekend.

Hopelijk hebben we nog tijd voor Ayutthaya (Jeroen, jouw tip voor Sukothai was heel goed, maar lazen wij helaas pas toen we al op het eiland zaten. Iets te ver weg...sjammer) en we gaan vandaag de beroemde Thaise massage opzoeken in Wat Po. Erg beniewd. Wij vinden het wel een goed plan, want we zijn best wel vermoeid van de reis, dus misschien kunnen de monikken het eruit knijpen. Dat horen jullie nog wel!!

En Linda; inderdaad, een mondelinge uitleg is altijd spannender, zeker met foto's en een (hopelijk) geinige video op de achtergrond van een heerlijk kopje koffie. (Of nog beter; een lekker wijntje, daar snappen ze hier niks van. Bier lukt wel, maar wijn kun je bijna nergens krijgen.)

Liefs en we spreken elkaar!!

  • 23 Maart 2005 - 19:44

    Ma & Pa:

    Jullie vermaken je zeer goed en dat is fijn om te horen en lezen.
    Voor komende vrijdag alvast goede reis terug
    en tot ziens zaterdag.

    Groetjes xxxx

  • 26 Maart 2005 - 17:47

    Yvette:

    Wat gaat dat snel.
    Maar jullie hebben echt veel gezien en gedaan in die tijd.
    Ik vond 't ook echt leuk om jullie verhalen te lezen en het lijkt me nog leuker om ze van jullie te horen.
    Met alle foto's daarbij natuurlijk.
    Ik wens jullie een goede reis terug.
    En ik spreek jullie snel.
    Groetjes Yvette.

  • 09 April 2005 - 05:15

    Armanda:

    Ha Peter en Marielle,
    Wat leuk dat ik jullie site nu lees... Helaas zijn jullie al lang weer thuis. Maar... Het was goed dat zie ik wel.
    Vele groetjes Armanda en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2005

Laatste week alweer (snif)

17 Maart 2005

Padi

13 Maart 2005

Trekking

06 Maart 2005

Het begin -> joepie

26 Januari 2005

Thailand
4

Ons eerste dagboek was van Thailand en daar hebben wij een wensje bij de tempel gedaan: Nu zijn we met z'n viertjes! Dankjewel Thailand voor het luisteren, wij zijn eeuwig dankbaar.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 7858

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Frankrijk 2017

28 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

Frankrijk 2016

23 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Oostenrijk & Kroatie

23 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Frankrijk 2014

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Italie 2013

01 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Frankrijk 2012

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: